Pozityvios psichosocialinės aplinkos įstaigos projektas ,,Pasidalinkime draugyste“

Titulinis / Naujienos / Pozityvios psichosocialinės aplinkos įstaigos projektas ,,Pasidalinkime draugyste“

2021 m. lapkričio 15-30 dienomis įstaigoje vyko pozityvios psichosocialinės aplinkos įstaigos projektas ,,Pasidalinkime draugyste“, kurio tikslas – gerinti darželio bendruomenės socialinę emocinę sveikatą ir gerovę, siekiant pagarbių ir draugiškų tarpusavio santykių. Pirmo etapo metu buvo vykdoma apklausa žodžiu, kai tiek įstaigos darbuotojai tiek ugdytinai turėjo atsakyti į klausimą „Darželyje aš gerai jaučiuosi, kai…“. Dauguma į klausimą atsakysiu vaikų teigia, jog darželyje jie jaučiasi geriausiai, kai turi draugų, su jais draugauja arba žaidžia. Kiek mažiau vaikų pabrėžia, kad ypač jiems svarbūs yra geri tarpusavio santykiai. Darbuotojai į klausimą atsakė tai pat pabrėždami gerus tarpusavio santykius, psichologiškai draudišką įstaigos mikroklimatą. Antrame etape vyko veikla įvertinant/įsivertinant savo būseną bei emocijas „Žinau, kaip jaučiuosi, galiu sau padėti“.  Vaikai, kartu su grupės suaugusiais tiek ryte, tiek vakare  darželyje stengėsi įvardinti ir papasakoti kaip jaučiasi, kodėl taip jaučiasi, buvo skatinamas įvardinti priežastis  jeigu vaikas liūdi, ar yra piktas. Diskusijų rate metu, kartu su vaikais buvo aptarta ką reikia daryti, kad pasijustų geriau.  Vaikai pasiūlė savo  idėjas kaip galima sau padėti jei esi piktas, liūdnas : ” Pažaisti  vienam ir palaukti kol pyktis praeis”, ” Pastatyti lego pilį”, “Atsigerti vandens, arba šiltos arbatos”, “Paprašyti draugų, kad kartu pažaistų”, “Išsirėkti į pagalvę”. Vaikai  stengėsi parodyti savo emocijas panaudojant emocijų veidukus, taip pat stengėsi jas parodyti savo kurtuose portretuose. Trečiame etape įstaigos mokytojai su vaikais vykdė socialinė veikla:,,Jaučiu, kad galiu padėti”. Adventas-puikus metas padėti šalia esančiam jaustis saugiai, drąsiai, kiek įmanoma komfortabiliai.Todėl,  mokyojos pokalbių metu su vaikais aptarė būdus, kaip padėti, jei šalia esančiam draugui nedrąsu, nesiseka atlikti užsibrėžto tikslo, arba tiesiog aplankė liūdesys. Vaikai stojo  į „Draugystės traukinį“ ir skubėjo vieni kitiems į pagalbą…statant bokštą, dėliojant dėlionę ir t.t. Taip pat vaikai išmoko atsiklausti, ar visada jų pagalba pageidaujama. Vakarais mokytojos klausdavo vaikų ar pavyko pastebėti grupės draugus, kuriems reikia pagalbos, ar ją pasiūlėte, kaip jautėtės padėdami draugui. Ketvirtajame etape vyko susitarimų paieška, kurie stiprina draugiškus santykius. Vaikai kasdien mokėsi būti mandagūs ir pagarbūs su juos artimiausioje aplinkoje supančiais žmonėmis, reiškė dėkingumo jausmus, pagarbą. Vaikams buvo leista pajusti, kaip malonu pasisveikinti, padėkoti, jei reikia atsiprašyti ir pan. Šiuo etapu buvo įgyja bendradarbiavimo patirtis, pakartotas mandagaus elgesys grupėje tiek darželyje, tiek  viešose vietose. Vaikų darbeliai „Mandagumo žodeliai“ papuošė grupės erdves.

Projekto pabaigoje vaikai su suaugusiais rašė laiškus kitos grupės vaikams kviesdami draugauti, pasidalindami savo nuotykiais ir potyriais grupėje, klausdami, kaip sekasi, prašydami pagalbos…

Pakeisti teksto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą